Вся Україна
Розмитнення авто: важливі нюанси
Після того, як прийнятий Верховною Радою закон про "єврономери" набуде чинності, власники авто проходитимуть розмитнення за спеціальною формулою. А ті, хто уже ввіз машину в Україну, зможуть скористатися пільговим періодом. Щоправда, поступки так і не задовольнили вимог активістів.
Про це інформує “Моє місто” з посиланням на “OBOZREVATEL“.
Парламент прийняв нову схему для розмитнення автомобілів з європейською реєстрацією. Закон передбачає введення базових ставок для автомобілів залежно від типу двигуна і його об’єму. Так, для бензинових двигунів об’ємом до 3000 і більше 3000 куб. см вводяться базові ставки відповідно 50 і 100 євро. Для дизельних двигунів об’ємом до 3500 і більше 3500 куб. см вводяться базові ставки відповідно 75 і 150 євро.
Визначення акцизного податку для кожного транспортного засобу здійснюватиметься шляхом застосування до базових ставок акцизного податку коефіцієнтів. Перший коефіцієнт визначається діленням об’єму двигуна відповідного транспортного засобу в куб. см на 1000 куб. см.
Другий коефіцієнт дорівнює кількості повних календарних років з року, наступного за роком виробництва відповідного авто, до року визначення ставки податку. При цьому для нових транспортних засобів коефіцієнт дорівнює одиниці.
На які поступки пішли у Раді
Перед самим голосуванням глава профільного комітету народний депутат від Блоку Петра Порошенка Ніна Южаніна зачитала поправки, які допоможуть власникам авто заощадити.
За словами Южаніної, передбачається використання понижувального коефіцієнта 0,5 при розрахунку ставки податку за розмитнення раніше ввезених авто, якщо воно буде здійснене протягом перших 90 днів від дня набуття чинності закону. Раніше ввезені автомобілі з єврономерами можна буде перевести в режим імпорту, якщо буде сплачено штраф у розмірі 8500 грн.
Нові правила розмитнення поширюватимуться на всі автомобілі, які будуть ввезені в нашу країну після набуття законом чинності. Варто зазначити, всі зібрані податки підуть до Пенсійного фонду.
Штрафи зміняться?
Окремо Верховна Рада прийняла і другий закон 8488. Він передбачає обмеження на кількість авто, які можна ввозити без грошового забезпечення. Так, нерезидент зможе без грошового забезпечення ввезти в режимі тимчасового ввезення тільки один автомобіль.
Ввезення наступних легкових транспортних засобів передбачає наявність гарантії. Гарантом може виступити фінансова установа, яка візьме на себе зобов’язання сплатити суму всіх митних платежів, якщо авто не буде вивезене. Крім того, посилюється відповідальність за порушення митних правил.
Людина, яка ввезла в Україну автомобіль у режимі транзиту або в режимі тимчасового ввезення, не зможе передати його у володіння, користування або розпорядження іншим особам або розкомплектовувати його. Також їй буде заборонено використання такої машини у підприємницькій діяльності або для отримання доходу, наприклад, для роботи в таксі. За порушення встановлених правил передбачений штраф — 34 тис. грн.
Всі інші люди, які користуватимуться автомобілем з порушенням правил, будуть оштрафовані.
Перша фіксація зазначених порушень працівниками Нацполіції передбачає стягнення з порушника 8,5 тис. грн, повторна фіксація — 17 тис. грн, позбавлення права керування на 1 рік і оплатне вилучення авто за рахунок порушника.
За невивезення авто за межі країни своєчасно порушники мають сплатити штрафи. Розміри штрафів залежатимуть від кількості днів перевищення встановлених термінів.
За один день прострочення вивезення транзитного авто з порушника буде стягнуто 170 грн, а за три дні відтермінування вивезення тимчасово ввезеної машини — 850 грн.
Зайвий місяць перебування такого автомобіля на митній території України коштуватиме порушникові 170 тис. грн або навіть транспортного засобу, який можуть конфіскувати за рішенням суду.
Чому бунтують власники євроавто
Активісти різних організацій, які підтримують ідею дешевих вживаних авто з Європи, висунули низку вимог.
По-перше, вони вимагають вето з боку президента на прийняті закони.
По-друге, просять виконати їхню головну вимогу — прибрати в законі прив’язку до року автомобіля. Саме цей пункт і став каменем спотикання.
Загалом народні депутати були одностайні у прагненні якомога швидше вирішити проблему. З огляду на те, що закон зібрав 250 голосів “за”, то більша частина нардепів все ж підтримала доводи профільного податкового комітету.
“Прийнятий закон дає можливість всім тим людям, які, купуючи авто, хотіли його розмитнити, зробити це за ставками, що влаштовували на етапі переговорів всіх активістів. Вони говорили, що готові розмитнити автомобіль, якщо акциз буде до 500 євро”, — заявила нардеп від БПП Ніна Южаніна, а також додала, що, дізнавшись про ставку і умови нового закону, більшість активістів роз’їхалися по домівках.
При цьому нардеп наголосила — повного скасування податків на авто з єврореєстрацією не буде. За що активно ратували мітингувальники.
Її однопартієць, народний депутат Віталій Гудзенко впевнений, що закон цілком хороший, незважаючи на той факт, що він приймався під тиском вулиці.
“По-перше, прийнятий закон є компромісним. По-друге, готовий голосувати за все, лише б вони були зареєстровані.. По-третє, вони нахабнітимуть, тому важливо, щоб були зареєстровані документи…”, — заявив нардеп.
Коментуючи головну вимогу власників євроавто — скасувати прив’язку податку до віку автомобіля, нардеп пояснив, що автовласники при купівлі авто у Європі вже отримали компенсацію.
“За те, що вони завезли сюди авто, їм ще Європа доплатила. Чому вони порушили закон, а ми повинні під них підлаштовуватися? Під тиском приймати закони не можна, за жодної влади”, — підсумував Гудзенко.
Депутат від “Народного фронту” Олександр Кірш впевнений, що Верховна Рада пішла на великі поступки власникам авто, адже були знижені митні та акцизні платежі, а також встановила пільги на перші 90 днів.
“Ті, хто захоче розмитнити заднім числом, не просто платитимуть за заниженими ставками, а ще й удвічі менше. Невдоволені лише ті, хто платив по повній, вони як завжди пошилися в дурні. Думаю, аналогічна ситуація буде і з тими, хто платить зараз повні тарифи з ЖКГ, а незабаром всім невдоволеним все спишуть… З іншого боку, ті, хто зібрався навколо Верховної Ради і вимагав взагалі нічого не приймати, адже вони на цьому паразитують — це не справжні представники “євроблях”. Реальні власники задоволені, що Мінфін зробив для них максимум можливого”, — заявив Кірш.
Пояснюючи деталі закону, народний депутат припустив, що якщо людина не встигла розмитнити своє авто за 90 днів, їй буде важливо подати заяву в перші три місяці, а фактичний процес проходження митниці можна буде здійснити пізніше.