Аналітика / Блоги

Коли у Кропивницькому з’явиться безготівковий розрахунок у громадському транспорті

Електронні квитки в обласному центрі досі не впроваджені.

Про це інформує “Моє місто” з посиланням на “Прожектор“.

Ні для кого в нашому місті не секрет, що певні проблеми із належним функціонуванням громадського транспорту в Кропивницькому таки існують: це і моніторинг маршрутних таксі населенням (GPS встановлено, проте мешканці не мають доступу до цих даних), це і не дотримання графіку режиму роботи перевізниками тощо.

Але якщо в даному напрямі проводиться хоч якась робота, і Управління транспорту та зв’язку постійно обіцяє вирішити вказані проблеми, то по реалізації проекту електронного квитка в громадському транспорті поки жодних рухів не спостерігається. І це незважаючи на те, що в усьому цивілізованому світі така практика вже давно успішно впроваджена.

Не будемо брати для порівняння європейські міста, а зосередимо увагу виключно на українських. В тій самій Олександрії Кіровоградської області користування електронним квитком стало звичайною справою через систему “QR-коду“. По всій країні кількість міст, котрі користуються вказаною послугою, сягає цифри 20. Зрозуміло, що Кропивницький в цей перелік не входить. Чому так? Давайте розбиратись.

Для того, аби отримати повну картину стосовно практики застосування електронного квитка в громадському транспорті, ми вирішили звернутися за роз’ясненням до представників банку, який надає подібні послуги. Прожектору вдалося поспілкуватися із керівником регіонального прес-офісу “ПриватБанку” Дзінзюрою Анжелою Іванівною та керівником напрямку платежів Чайкою Артемом Олександровичем. 

“Для встановлення платіжної системи “QR-коду” необхідно заключити договір із перевізниками на прийом платежів. Згідно цього договору формується QR-код. Грубо кажучи, він включає в собі реквізити, куди клієнт здійснюватиме платіж. Користувач сканує цей код за допомогою додатку «Приват 24». Далі йому видається шаблон, де вказується вартість проїзду. Потім необхідно лише обрати карту, з якої здійснити оплату, підтвердити свій крок і все. Гроші в режимі онлайн заходять на реквізити підприємства. Це зручний прозорий безготівковий розрахунок”, – розповів Артем Чайка. 

Зрозуміло, що ініціатива по впровадженню системи має надходити від міського Управління транспорту та зв’язку, якщо мова йде про КП “Електротранс”. Один із основних плюсів такої практики – прозорість в розрахунках і гарантія того, що кошти будуть направлені виключно до реквізитів підприємства. Таким чином, виключаються будь-які неправомірні дії кондукторів і водіїв.

“В нас  є декілька видів електронних квитків: це система QR-коду та система безготівкового розрахунку через термінал платіжною карткою. Ми пропонуємо декілька варіантів, котрі абсолютно спокійно можуть функціонувати паралельно, не заважаючи один одному. Окрім того, ми готові надавати аналітичні дані. В розрізі кожної машини є змога прослідкувати, наприклад, скільки проїхало пасажирів, їх середній вік, стать тощо. Цей сервіс постійно розвивається, пропонуються нові послуги”, – зазначила Анжела Дзінзюра.

Представники “ПриватБанку” також розповіли, що з місцевим Управлінням транспорту та зв’язку вже неодноразово проводилися зустрічі, на яких обговорювалися актуальність та процедура впровадження системи електронного квитка в громадському транспорті.  Щодо тарифної політики, то обладнання, його налаштування та встановлення надається банком безкоштовно. Так ж ситуація і з навчанням персоналу. Береться лише 5% від усього обороту перевізника.

Досить часто власники маршрутних таксі скаржаться на те, що не мають змоги контролювати кількість перевезень. Із запровадженням електронного квитка, бенефеціари зможуть відслідковувати клієнтопотік, що в свою чергу, допоможе зрозуміти, на який маршрут потрібно направити більше транспорту, а де навпаки.

“Ми активно намагаємося заохочувати молодь. Наприклад, в Дніпрі діє акція – друга поїздка для студентів у рамках безготівкового розрахунку є безкоштовною. Якщо ми говоримо про міський громадський транспорт у Кропивницькому, то  маємо розуміти, що кінцеве рішення залишається за власником: як за приватним перевізником, так і за міською владою у випадку з КП “Електротранс”. Ми готові до співпраці і завжди готові надати свої пропозиції на розгляд”, – резюмувала керівник регіонального прес-офісу “Приват-банку” Анжела Дзінзюра.

Найцікавіше те, що Управлінню транспорту надходили пропозиції щодо тестування системи електронного квитка в громадському транспорті бодай на одному маршруті для того, щоб на практиці оцінити її переваги та можливі мінуси. Але Управлінням дана ініціатива була відкинута.Посадовці зважають на всі “за” і “проти” вже два роки. Втім, результату досі немає.

Зовсім скоро міська рада міста Кропивницького має прийняти головний фінансовий документ обласного центру – Бюджет на 2019 рік, який регулюватиме видатки на всі сфери життя містян. Документ наразі ще не прийнятий, тому до нього можна вносити певні корективи й пропозиції, що й зробив депутат міської ради Олександр Цертій. Одне із його звернень стосується власне забезпечення фінансових потреб для реалізації проекту електронного квитка в громадському транспорті. Зважаючи на вищевикладене, це питання є дійсно актуальним на сьогодні.

Можемо виснувати, що система безготівкового розрахунку в громадському транспорті має в своєму арсеналі багато плюсів: комфорт і зручність користувачів, прозорість розрахунків, забезпечення визначення пасажиропотоку, контроль платіжних транзакцій тощо. Чому Управління розвитку транспорту та зв’язку Міської ради міста Кропивницького не робить нічого задля її запровадження – питання відкрите.  Для того, щоб Кропивницький йшов у ногу з часом, потрібно передбачити видатки на запропоновану ініціативу в “Бюджеті-2019”. У своєму зверненні депутат Олександр Цертій також акцентує увагу на забезпеченні фінансування та створення Єдиної міської системи диспетчеризації, виділення коштів для реалізації прав окремих категорій населення на пільговий проїзд в громадському транспорті та, як вже вказувалося, на запровадження електронного квитка.

Хочеться вірити, що висунуті пропозиції не будуть проігноровані, і претензій до роботи Управління транспорту стане значно менше. А мешканці міста отримають змогу користуватися якісними послугами перевезення з урахуванням сучасних тенденцій.

Теги
Показати більше

Схожі статті