Аналітика / БлогиПолітика

Депутатські округи у Кропивницькому: нерівномірне фінансування

Фінансування депутатських округів 2017 у Кропивницькому: капітальний ремонт покрівель.

На початку 2017 року депутатською більшістю в міській раді «Наш край – «Опозиційний блок» була прийнята «Програма утримання, благоустрою та розвитку житлово-комунального господарства міста Кропивницького на 2017-2021 роки», згідно якої передбачався порядок здійснення ремонтних робіт у всьому обласному центрі. Від посадовців та депутатів, що її підтримали, лунали пафосні заяви про неймовірну збалансованість та виваженість цієї важливої для містян програми.

Ми вже аналізували, наскільки нерівномірно розподілялися кошти на ремонт внутрішньобудинкових доріг. Тепер вирішили перевірити – яким чином проводилися роботи по капітальному ремонту покрівель житлових будинків у 2017-му році.

Як і в ситуації з прибудинковими дорогами, до вищезгаданої Програми відразу почали вноситися зміни. Зрозуміло, це торкнулося і капремонту дахів. Забігаючи наперед, повідомимо, що на початок 2017 року, згідно положень головного документу ЖКГ було заплановано здійснити ремонтні роботи покрівель житлових будинків у сумі 48 одиниць. На кінець того ж року, враховуючи багаточисельні правки, ця сума сягнула 55 об’єктів. Як виявилося згодом, повноцінні капремонти були проведені лише на 37-ми.

Звернувшись за допомогою до сайту «Е-дата», нам вдалося скласти повну картину того, наскільки рівномірно проводилося фінансування капремонтів покрівель, і чи може йти в цьому сегменті взагалі мова про рівномірність в інтересах усіх мешканців міста.

На жаль, ситуація не змінилася…

Нами було досліджено 37 оприлюднених договорів на здійснення капітальних ремонтів покрівель житлових будинків у місті Кропивницький.

Традиційно, і за кількістю виконаних робіт, і за розміром фінансування впевнено посідає та утримує перше місце політична сила «Наш край», яка зосередила в своїх руках найбільшу кількість бюджетних коштів – 4,86 млн.грн. Друге місце, з результатом 4,36 млн.грн., прогнозовано дісталося їхнім соратникам у міській раді – «Опозиційному блоку».

Цікаво також те, що всього лише на один об’єкт секретарю міської ради Андрію Табалову (який є лідером «Нашого краю» і нинішньої депутатської більшості з «Опозиційним блоком» та «УКРОПом») виділяється 1 459 804 грн, в той час кількість коштів на депутатські округи всіх інших варіюється приблизно від 100 тис. грн до максимум 600-800 тис. грн. Представник від «Опозиційного блоку» Лілія Матяшова на 5 об‘єктів на своєму окрузі отримала 3 114 564 грн, а для порівняння депутату з ВО «Батьківщини» Юрію Гребенчуку так само для ремонту покрівель 5-тижитлових будинків було виділено 933 346 грн, що втричі менше, ніж його колезі з «Опозблоку». Разом з тим, Об’єднанню «Самопоміч» та ВО «Свободі» на округи їхніх депутатів не дісталося зовсім нічого. Чому так відбувається – незрозуміло.

Ось, як все це виглядає у процентному відношенні:

Як бачимо, скоріш за все, тут знову присутня політична складова. Адже загальновідомо, що провладну більшість у міській раді складають: «Наш край», «Опозиційний блок», «Рідне місто» (які є по суті сателітом «Нашого краю»), «УКРОП» (за виключенням депутата В.Бєлова) та частина позафракційних депутатів, котрі голосують разом з ними.

Тобто, ні про який пропорційний розподіл бюджетних коштів в рамках всіх мікрорайонів та територій міста не йдеться – очевидно, що кошти з міського бюджету в рамках галузевих програм  розподіляються за політичною доцільністю – так, щоб максимально обслуговувати інтереси нинішньої депутатської більшості «Нашого Краю», « Опозиційного блоку» та «УКРОПу». А якщо ще звернути увагу на той факт, що договори на виконання цих робіт укладаються з підрядниками в рамках допорогових закупівель – тобто на неконкурентних засадах, без проведення тендерів і використання системи закупівель ProZorro – стають зрозумілими масштаби і цілі того, що насправді відбувається.  Мабуть, депутати нинішньої більшості забули, що найбільше коштів в міській бюджет надходить від ПДФО (податку з доходів фізичних осіб), який утримується з заробітної плати всіх працюючих мешканців міста.

Отже, витрачання цих коштів має бути максимально прозорим і рівномірним, задовільняючи при цьому інтереси всіх мешканців нашого міста.

Втім, не можна сказати, що все так однозначно серед позицій і намірів депутатів міської ради. Все більше депутатів справедливо обурюється з приводу подібного підходу у витрачанні коштів громади міста. Наприклад, депутат Олександр Цертій багато разів вносив на розгляд сесії програми та інціативи, основною метою яких було розірвання порочного кола політичних домовленостей. Запропоновані програми дій мали б відновити рівномірність у розподілі бюджетних коштів на мікрорайони міста. Більше того, вони б дали реальну можливість територіальній громаді самостійно вирішувати, за скільки і які саме роботи необхідно виконувати на територіях, де власне вони і проживають.

Насамперед, йдеться про програми: «Співфінансування робіт з енергозбереження, реконструкції, проведення капітальних ремонтів, технічного переоснащення спільного майна у багатоквартирних будинках міста Кропивницького», «Виконання доручень виборців», «Фінансової підтримки органів самоорганізації населення приватного сектору м. Кропивницького».

Всі ці ініціативи були спрямовані на те, щоб саме мешканці міста, а не окремі депутати та виконавчі органи (часто без врахування позицій та нагальних потреб жителів) мали змогу самостійно вирішувати куди потрібно направляти бюджетні кошти для ремонту певних об’єктів. І найголовніше – могли ефективно контролювати витрачання коштів і якість виконання робіт підрядниками.

 Прогнозовано, винесені Програми не знайшли підтримки з боку депутатської більшості «Нашого Краю – Опозиційного блоку». Цьому також можна знайти пояснення – ймовірно, нинішня «коаліція» в міській раді міста Кропивницького просто не хоче втрачати контроль над місцевими фінансовими потоками. Так само, як і не збирається позбуватися впливу та влади на місцевому рівні.

Тому на даний момент у містян залишається лише одна можливість вирішити свої наболілі та актуальні проблеми у сфері дорожнього та житлово-комунального господарства та, зокрема, благоустрою. Мається на увазі й надалі оббивати пороги депутатів, міського голови, виконавчих органів загалом, з проханням вирішити певні важливі питання, а потім чекати на «політичну доцільність» для управління ЖКГ та лідерів депутатської більшості у виконанні відповідних робіт.

Показати більше

Схожі статті