Аналітика / БлогиПолітика

Проект новий, традиції старі: як у Кропивницькому арку відкривали

Сьогодні, 20 вересня, у Кропивницькому урочисто відкрили об’єкт “Арка”. 

Для того, щоб захід здавався дійсно масштабним, до міськради підігнали комунальний тролейбус з автономним ходом, який умістив у себе не тільки більшість місцевих журналістів, а й цілі штатні управління “будинку з колонами”. 

Ну як посадовці могли проігнорувати таке важливе для міста, а тим більше – для міського голови, відкриття?

Протягом останніх років Андрій Райкович (як і А. Табалов) звик говорити про бажання зробити з Кропивницького дійсно європейське місто з усіма відповідними стандартами й підходами у господарюванні. Такі пафосні промови особливо активно використовуються під час візиту в обласний центр іноземних гостей, або ж у міжвиборчий період. 

Чи покидають свої робочі місця та нехтують обов’язками чиновники задля масовки під час “наймасштабнішого здобутку міського голови серед усіх міських голів усіх часів”, умовно кажучи, у Швеції? Або Фінляндії? Норвегії? АВСТРІЇ? Навряд чи. 

То може потрібно перестати шукати в собі омріяний “європейський менталітет”, і принаймні не акцентувати на цьому увагу кожну другу апаратну нараду… 

Промова А. Райковича у період церемонії відкриття арки базувалася, в основному, на подяках залізничникам, будівельникам, громаді й депутатам. Куди ж без них, адже саме останні підтримували ініціативи постійного збільшення кошторису на об’єкт. Через це міський голова був підданий чималій критиці від своїх політичних опонентів і пересічних жителів міста. І небезпідставно: спочатку було заявлено про суму в 45 мільйонів гривень, а сьогодні А. Райкович заявив про використано 66 мільйонів.

“Цей об’єкт в народі вже назвали “Аркою Райковича”, – іронізуючи, визнав міський голова.

Отже, витрати на об’єкт зросли на понад 20 мільйонів! І це на фоні низки фінансових проблем в обласному центрі, на кшталт виплати заробітних плат медикам і освітянам. 

Не втратив можливості А. Райкович зайвий раз наголосити і на своїй господарській жилці:

“Жоден будівельник навіть відро піску додому не взяв”, – переконував мер. 

Наступним взяв слово нинішній секретар міськради Андрій Табалов, який похизувався зданим в експлуатацію житловим будинком на вулиці Жадова (хоча сам А. Табалов до цього жодного відношення не має), натякнувши, що “місто рухається вперед”. 

Якщо “рухом вперед” вважається масштабне “обростання” Кропивницького МАФами й торговими павільйонами, то безумовно, секретар має рацію.

Але це тема для аналізу окремих публікацій. Сконцентруємося ж на арці. 

Реконструйований шляхопровід з’єднує мікрорайон Новомиколаївки та Ковалівку й, безперечно, зробить дорогу для водіїв більш зручною та “розвантажить” вулицю Полтавську (яку теж планують розширити). А розширювати дороги міський голова полюбляє – чого вартує тільки капремонт на вулиці Тютюшкіна… 

Аналізуючи ініціативи А. Райковича, можна припустити, що розвиток інфраструктури мікрорайону Новомиколаївки є певною мірою пріоритетним для мера (згадаємо ще нове асфальтне покриття на вулиці Короленка). До якості виконання цих робіт у містян виникало й виникає безліч запитань, проте прихильники міського голови за таких обставин обов’язково зазначать: “Невдоволених завжди буде багато, але саме А. Райкович робить щось конкретне для міста”. 

І не біда, що всі зроблені дороги на Новомиколаївці ведуть прямо до підприємства “Ятрань”. Ну співпало так… Випадковість, мабуть. 

Нова арка також імовірно відкриє нове вікно можливостей, у тому числі, для великовагового транспорту у бік м’ясокомбінату. Але це теж, мабуть, випадковість. Проте сумнівів у тому, що так буде, майже не залишається. Варто згадати обурення міського голови, коли той дізнався про встановлення обмежувальних знаків для вантажівок на вулиці Тютюшкіна:

“Звичайний до 10 тон автомобіль там повинен їхати. Але ми не дозволили – знаки встановили. Якщо проектанти так зробили – це неправильно, я з цим не згоден. І прошу терміново владнати дане питання. Якщо ми прийняли рішення відремонтувати вулицю за 15 мільйонів, не можна її використовувати тільки під легковий транспорт”.

А тут не 15, а цілих 66! Тож не варто чекати дива.

Але більше всього на сьогоднішньому відкритті вразили плакати “ДЯКУЄМО”, які принесли з собою люди середнього віку.

Прямо європейська практика. Дійсно передова. Шкода, що не було червоної стрічки й спритних фотографів, які б зафільмували її урочисте перерізання.

На таке свято привезли навіть оркестр.

А щодо виступу Dan Balan’a, мабуть, дещо не розрахували, адже співак має приїхати завтра. 

Так чи інакше, арку відкрили. І це, звичайно, добре. Але невдовзі керівництву міста доведеться оприлюднювати абсолютно всю інформацію про використані кошти й надавати пояснення, чому вартість робіт зросла на понад 20 мільйонів гривень.

 

Показати більше

Схожі статті

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *