Політика
Телеканали та газети Кіровоградщини оприлюднили вартість реклами в період президентської виборчої кампанії
Відповідно до Закону «Про вибори Президента України» 4 друковані обласні газети із 11 оприлюднили інформацію про вартість розміщення у них передвиборної агітації на час виборчої кампанії. Також опублікували у друкованих виданнях вартість політичної реклами 4 радіостанції та 3 телеканали Кіровоградської області.
Спостерігачі Громадянської мережі ОПОРА дослідили, скільки грошей доведеться викласти майбутнім кандидатам за агітацію в медіа, інформує “Моє Місто“.
Найдорожче обійдеться друкована площа у тижневику «21-й канал» – 1 сторінка 1см² – 34 гривні 80 копійок, 2-3 сторінка – 22 гривні 80 копійок, інші сторінки, крім останньої, – 13 гривень 20 копійок.
Вчасно не оприлюднили вартість друкованої площі газети: «Народне слово», «Діалог», «Наше місто і село», «Селянська газета», «Первая городская газета», «Кіровоградська правда», «Україна центр».
«Ми оприлюднимо вартість друкованої площі у свіжому номері газети за 10 січня. Орієнтувалися на 78 днів до дня виборів Президента згідно з Законом України «Про внесення змін до статті 90 Закону України “Про вибори Президента”», – зазначила редакторка обласної газети «Народне слово» Оксана Рибченкова.
«Стаття 90 Закону України “Про вибори Президента України” стосується повторних та позачергових виборів Президента України. 31 березня 2019 року відбудуться чергові вибори Глави держави. Відповідно, опублікувати розцінки вартості одиниці друкованої площі в регіональних і місцевих друкованих засобах масової інформації усіх форм власності мали не пізніше як за сто днів до дня виборів, тобто до 20 грудня 2018 року згідно з ч. 6 ст. 60 ЗУ “Про вибори Президента України”. Відсутність вчасної публікації ЗМІ вартості реклами в першу чергу порушує засади виборчого процесу, а саме рівності всіх кандидатів на пост Президента та рівних умов доступу кандидатів до засобів масової інформації, що зазначено в ч. 2 ст. 11 цього ж Закону», – зазначив радник з юридичних питань Громадянської мережі ОПОРА Костянтин Куценко.
За словами координаторки спостереження за виборами Громадянської мережі ОПОРА у Кіровоградській області Зої Лебідь, усі телеканали протермінували оприлюднення вартості ефірного часу для проведення передвиборної агітації за рахунок коштів виборчих фондів.
«Згідно з календарним планом ЦВК про проведення чергових виборів Президента України до 20 грудня потрібно було оприлюднити вартість ефірного часу на телеканалах. У “Вечірній газеті” за 21 грудня надрукували розцінки ТОВ “Телеканалу “TTV”, а в “Народному слові” – за 27 грудня опублікували розцінки телеканалів “Вітер” та обласного телебачення», – зазначила Зоя Лебідь.
Згідно з частиною 6 статті 60 Закону розцінки вартості одиниці друкованої площі та одиниці ефірного часу для проведення передвиборної агітації не можуть змінюватися протягом виборчого процесу. Засіб масової інформації не може надавати знижку на оплату окремому кандидату на пост Президента України чи партії, що висунула кандидата на пост Президента України. Ця законодавча норма повинна гарантувати принцип рівності умов і доступу всім суб’єктам виборчого процесу для реалізації права на здійснення передвиборної агітації.