Аналітика / БлогиБез категорії

У Кропивницькому працює ботоферма, яка вводить в оману громаду та державні органи. “Мочать” одне з міських підприємств і представників влади

На початку жовтня у кропивницькому сегменті Facebook та YouTube почали з’являтися неоднозначні матеріали відносно діяльності одного з міських підприємств. Розповсюджується ця інформація з анонімних джерел, фактично – без вихідних даних. Проте “робота” з умисної дискредитації проводиться мало не щодня. Імовірно, на виготовлення таких публікацій витрачається значний фінансовий ресурс (особливо зважаючи на рекламу в соцмережах та власне створення цих “матеріалів”). Але замовник чорної піар-кампанії досі залишається інкогніто. Вказані дії не лише можуть завдавати іміджевої шкоди підприємству, на яке й націлена атака, а й безпосередньо громаді міста та області (чиєю суспільною думкою нахабано маніпулюють), державним та правоохоронним органам, котрих цілеспрямовано намагаються ввести в оману. 

Тепер про все докладніше. 

ВІД ІМЕНІ ДЕСЯТКІВ ТИСЯЧ ЖИТЕЛІВ “РОЗПИСУЄТЬСЯ” ЗГРАЯ БОТІВ

“Мішенню” чорних піарників стало підприємство ТОВ “Гранторг”, яке здійснює свою діяльність на території міста Кропивницького та частково села Соколівського, попередньо викупивши майновий комплекс гранітного кар’єру. Вочевидь, його діяльність не дає спокою конкурентам, або іншим зацікавленим особам, у зв’язку з чим і розпочалася атака ботів і анонімних сторінок, ютюб-каналів тощо. 

Тож проаналізуємо розповсюджуваний “контент”.

П’ятого жовтня акаунт під назвою “Анатолій Бойко” створив групу в мережі Facebook під назвою “Стоп-кар’єр”.

Однойменний ютюб-канал був запущений на наступний день – шостого жовтня.

Спочатку вирішили “розвивати” групу в фейсбуці. Там публікувалися різні так звані матеріали, направлені на дискредитацію кар’єру та ТОВ “Грантор”. Користувачі мережі з однією-двома світлинами у профілі та явними ознаками фейковості висловлювали своє обурення роботою кар’єру.

Далі пішов монтаж відео, який важко сприймати серйозно. Проте факт залишається фактом.

Наприклад, користувач “Лариса Мартиненко” викладає змонтоване відео, на якому Президент Володимир Зеленський нібито виганяє директора ТОВ “Гранторг” словами “Вийди звідси, розбійник”.

Насправді ж цей інцидент трапився на Київщині, коли очільник держави був незадоволений діями місцевих чиновників. Зрозуміло, що нічого спільного ця ситуація з ТОВ “Гранторг” не має. Проте мета була інша – “вкинути” й підготувати інформаційний простір для подальшого цькування підприємства.

Варто звернути увагу й на самого “користувача” – Ларису Мартиненко

Вона систематично “підбурює” представників влади міста Кропивницького та різноманітні правоохоронні органи “звернути увагу на кар’єр”, безпідставно звинувачуючи саму фірму й намагаючись натягнути на неї маніпулятивні кліше.  

Потім “стурбована жителька Соколівського” обурюється сюжетом телеканалу “Суспільне”, яке знімало сюжет про кар’єр.

Таких прикладів чимало, тому ми не будемо публікувати все, що виходило у створеній на початку жовтня групі.

Доволі часто Лариса Мартиненко переходила на особистості. В інших публікаціях групи відбувалася атака на очільника обласної поліції Романа Козьякова, міського голову Кропивницького Андрія Райковича, заступника міського голови Олександра Мосіна, главу земельної комісії Валентину Яремчук, та, звісно, на журналістів, матеріали яких не подобалися ботофермі.

Так хто ж, зрештою, така ця Лариса Мартиненко?

З’ясувалося, що такої людини не існує. А точніше – люди з таким ім’ям та прізвищем, звичайно є, але жодного стосунку до розповсюдження “чорнухи” не мають. Сама світлина запозичена з Інтернету.

Отже, насправді “активістка й жителька чи то Соколівського, чи то Кропивницького” Лариса Мартиненко є або Сластеною Свіфт, яка живе в Хабаровську, або Алексом Фермушовим з Москви, або Александрою Яремською з Петербургу…

Ця ж світлина, зокрема, зустрічається і на сайті російського магазину зброї “Last day Club”.

Інший бот, який намагається маніпулювати суспільною думкою – “Лариса Хутко.

У своєму профілі має лише одну світлину. Поливає брудом не лише згадане нами підприємство, а й міського голову Андрія Райковича. І на кшталт “Лариси Мартиненко” періодично публікує різноманітні “вкиди” й хейтерить владу, правоохоронців і підприємство, виступаючи при цьому нібито представником громади. 

У своєму профілі має усього одну світлину, проте позиціонує себе як бухгалтер.

Окремі користувачі мережі одразу зрозуміли, що провокативні матеріали публікує фейковий акаунт.

Походить світлина з твіттеру. Зустрічається також у публікаціях в Інтернеті (знову ж таки) на російському сайті під назваою “15+ фото женщин за 40, которые доказывают, что необязательно быть знаменитостью, чтобы выглядеть потрясно”.

Відтак, “потрясна” російська бабуся апелює до правоохоронців, аби ті нашкодили роботі кар’єру в Кропивницькому.

У неї навіть є час вивчати екологічні звіти та звинувачувати компанію в “продажності”.

Зважаючи на вищевикладене, сумніваємося, що бот Лариса Хутко сама спілкувалася з жителями. А якщо так, то їй довелося б заради кропивницької фірми замовляти квиток з Росії до Кропивницького.

А тим часом її подруга з російьского магазину зброї Лариса Мартиненко тегає сторінку Госпсуду в Кропивницькому.

“На користь мешканців”.

Тобто, купка фейкових акаунтів, які очевидно мають одного спонсора, виступають від імені Соколівської громади (що налічує понад 10 000 жителів) та Кропивницького (250 000 жителів).

Коментують чергові “вкиди” від ботів… Інші боти.

Користувач “Такая история” – це взагалі “окрема історія”.

Тут автори ботоферми навіть не спромоглися заморочитись на вкрадену світлину з “Однокласників”, “Твіттера”, або магазину зброї, використавши фото з гумористичного мему в Інтернеті:

Паралельно з цим, спонсори ботоводів не шкодують коштів на виготовлення, монтаж, рекламу і начитку текстів на ютюб-каналі “Стоп – кар’єр”, що потребує значних фінансових витрат.

Все це подається “під соусом місцевих жителів”, знову нахабно маніпулюючи суспільною думкою й обливаючи брудом відомих людей в обласному центрі.

На деякі відео замовляють рекламу, що коштує декількох тисяч гривень. Крім того, виготовити подібні ролики можуть люди, які знаються на монтажі й продакшні (хоча їх якість свідомо занижають).

Але окремої уваги заслуговує відео про те, у кого компанія RDS купує щебінь на “Велике будівництво”, що навіть логічно не вписується в парадигму з “невдоволеними місцевими жителями”. (А насправді – російськими бабусями, про що ми зазначали вище).

У відео автори прослідкували за вантажним автомобілем із продукцією, яка завозилася фірмі RDS. А замовлений в інтернеті голос начитав текст, у якому закликалося не купувати щебінь у “Гранторгу”.

Вочевидь, уся ця ситуація вигідна лише конкурентам “Гранторгу”.

А їх у Кропивницькому (та й узагалі в Кіровоградській області) не так і багато. Продукцію на “Велике будівництво” постачають кар’єри у Новопавловці, Помічній, Новгородці та Гайвороні. Фактично всі вони належать одному власнику – бенефіціару “Кіровоградграніту” та фірмам, прямо чи опосердковано з ним пов’язаними.

До слова, сам “Кіровоградграніт” також прописаний у Соколівці, як і “Гранторг”. Але нікому не заважає. Та й ботоферми по ньому “не працюють”.

ПЕТИЦІЯ, БЕЗПЕЧНЕ МІСТО ТА ІНШІ “ЗВЕРНЕННЯ”

Діяльність згаданої нами ботоферми не обмежується лише брудом і фейками в соціальних мережах. Головним представником Соколівської громади є не існуюча людина – “Анатолій Бойко“, який навіть зареєстрував петицію, де просив заборонити діяльність “Гранторгу”.

Ніхто з місцевих такої людини не знає, натомість він підписується “представником громади” під усіма скаргами та звернення, які направляє у різні органи й інстанції.

Нонсенс, але петиція, створена ботом, навіть дійшла до розгляду в міську раду. Анатолій Бойко, зрозуміло, прийти не зміг.

Тим не менш, імовірно, відчувши, що таким чином можна атакувати всі інстанції, ботоферма почала надсилати скарги до міністра, в ГУНП тощо. 

 

 

 

 

 

Не соромиться Анатолій Бойко (разом із “Ларисою Хутко”, “Ларисою Мартиненко” та ін.) писати і в чат “Безпечне місто”, створений ГУНП в Кіровоградській області, закликаючи “негайно зупинити роботу “Гранторгу”.

З різних акаунтів і телефонних номерів вони “спамлять” онлайн-форум для оперативного обміну інформацією щодо надзвичайних подій.

Сюди ж надсилають і відео “Стоп-кар’єру”, які чомусь не видаляються адміністраторами. Доволі активним є згаданий нами Анатолій Бойко.

Заходимо на профіль Анатолія Бойка з телеграм і бачимо номер – 063 971 90 85. 

Зв’язатися ним телефоном – зась.

“Пробиваємо” номер через сервіс “GetContact”, завдяки якому можна побачити, як автор того чи іншого номеру підписаний у інших абонентів, що дає змогу з’ясувати, на кого ж насправді зареєстрований телефон.

Клікаємо на “більше трьох тегів” і бачимо наступне:

Отже, справжнім власником номеру, яким користується “Анатолій Бойко” є Галина Мельник.

За допомогою реєстрів та інших сервісів ми з’ясували, що така людина (з аналогічним номером телефону) проживає (УВАГА!)… у Рівненській області.

А “представництвом громади Кропивницького та Соколівського” фейковий Анатолій займається, мабуть, дистанційно.

ЗАМІСТЬ ПІДСУМКІВ

Ботоферми, замовні “чорнухи”, брундні піар-кампанії, на жаль, стають буденністю. І боротися із цими проявами ніхто особливо не поспішає. Натомість думкою громади цинічно маніпулюють, а підприємство, проти якого й працює ця “машина” може зазнавати іміджевих збитків. Чиновники, правоохоронці та держслужбовці, у свою чергу, можуть ставати об’єктами булінгу й хейту, а ситуація в місті, області, країні – дистабілізовуватись.

І все це – через, імовірно, дії конкурентів того чи іншого бізнесу. 

Не всі правоохоронці й посадові особи аналізують природу “звернень від імені громади”, а отже – їх також вводять в оману.

А їх омана – це кошти платників податків, які розходуються не за призначенням в інтересах бізнес-конкурентів фірми, яку “замовили” ботофермі.

Безумовно, подібними речами має займатись кіберполіція… Ну а поки закликаємо правоохоронців, чиновників, держслужбовців, звичайних громадян бути пильними й не ставати учасниками в антиконкурентній боротьбі непорядних “підприємців”.

Показати більше

Схожі статті

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *