Суспільство
Кропивницька міськрада просить дозвіл перевозити стоячих пасажирів у громадському транспорті
Депутати Кропивницької міської ради затвердили текст звернення до Президента України, Голови Верховної Ради України, Прем’єр-міністра України щодо необхідності послаблень карантинних заходів для міських пасажирських перевезень.
«Звертаємось до Вас у зв’язку із складною ситуацією, пов’язаною з пасажирськими перевезеннями в умовах карантину, – йдеться у зверненні. – Робота громадського транспорту у форматі, передбаченому вимогами постанови Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2020 року № 1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (далі – ПКМУ № 1236), не дозволяє забезпечити належний рівень перевезень пасажирів, особливо у години «пік», через відсутність достатньої кількості транспортних засобів.
Внаслідок необхідності дотримання вимог ПКМУ № 1236, якою встановлені обмеження на перевезення пасажирів по кількості місць для сидіння, передбачених технічною характеристикою транспортного засобу, приватні перевізники через збиткову діяльність скоротили випуск автобусів на 160 одиниць проти 355 одиниць, передбачених договорами на перевезення.
За об’єктивних обставин, спроможність у перевезенні пасажирів скоротилася більш ніж у 2 рази. Разом з цим, попит на перевезення є стабільним та дуже високим.
Стрімке здорожчання газу (з 10,0 грн за 1 м³ – серпень 2020 року до 20,0 грн за 1 м³ – червень 2021 року), який використовується у якості моторного пального, призвело до нівелювання заходів із збільшення доходів перевізників шляхом підвищення вартості проїзду з метою компенсації збитків через необхідність дотримання ними карантинних заходів. Кожна друга заява, що надходить до управління транспорту та зв’язку Кропивницької міської ради, містить вимоги стосовно надання дозволу на перевезення стоячих пасажирів.
При цьому, міська рада (або виконавчі органи міської ради) не в змозі пояснити членам територіальної громади, чому в метрополітені дозволено перевозити пасажирів без обмежень, а в громадському транспорті, який розрахований на перевезення більш ніж 100 пасажирів за технічними характеристиками, не більше ніж місць для сидіння, тобто 24 пасажири.
Місто Кропивницький має сталу тенденцію до зниження кількості хворих на коронавірусну інфекцію, загальний рівень захворюваності є найнижчим в Україні.
Крім того, містом придбано 80 одиниць нових транспортних засобів великої місткості, які працюють з колосальними збитками. Вищезазначений рухомий склад спроможний перевозити більш ніж 100 пасажирів, натомість перевозить вчетверо менше.
Ці збитки неможливо покривати за рахунок коштів місцевого бюджету. Заборгованість за перевезення пільгових категорій, яким державою гарантовано право безкоштовного проїзду в міському пасажирському транспорті, та чисельність яких становить майже 40,0 відсотків від загальної кількості мешканців міста, на початок липня 2021 року становить 14,065 млн грн. При цьому кошти в місцевому бюджеті для покриття цієї заборгованості відсутні.
Такий стан, в першу чергу, позначається на неспроможності підприємства у виплаті заробітної плати, вчасній сплаті постачальникам енергоносіїв та інших матеріально-технічних ресурсів.
Загальний обсяг заборгованості за спожиті паливно-мастильні матеріали та електричну енергію дорівнює двомісячному обсягу споживання цих ресурсів.
Існує реальна загроза знеструмлення підприємства та відмова щодо постачання паливно-мастильних матеріалів.
Встановлені Урядом протиепідемічні заходи для роботи громадського транспорту на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) призвели до суттєвих ускладнень щодо задоволення попиту у години «пік». Утворення великих черг та скупчень пасажирів на зупинках громадського транспорту, особливо в складних погодних умовах, може суттєво впливати на рівень захворюваності населення міста на гострі респіраторні вірусні захворювання.
З метою поліпшення стану міських пасажирських перевезень просимо Вас ініціювати внесення змін до ПКМУ № 1236, зокрема для міст, що знаходяться в «зеленій», «жовтій» та «помаранчевій» зонах, дозволити міські перевезення пасажирів громадським транспортом у тролейбусах та автобусах, що відносяться до І та ІІ класів комфортності, з розрахунку не більше 50 відсотків місць, передбачених технічною характеристикою транспортного засобу».