ПолітикаСуспільство
У Кропивницькому запрацювала єдина диспетчерська служба екстреної медичної допомоги
Реформування системи надання екстреної медичної допомоги на Кіровоградщині розпочато. Минулого тижня за новою системою запрацювало центральне диспетчерське управління “Центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф у Кіровоградській області”. Поки що диспетчери центрального управління обслуговують бригади “швидкої” лише з міста Кропивницький, а до кінця цього року до єдиної служби буде підключено усі сто бригад Кіровоградщини. Таким чином, усі виклики “швидкої” в області, надходитимуть до єдиної операторної зали. Це дасть змогу відмовитися від територіального закріплення служб екстреної допомоги, автоматизувати роботу диспетчерів та значно зекономити час на порятунок пацієнтів.
Про це інформує “Моє Місто” з посиланням на ОДА
Нещодавно для центрального диспетчерського управління за кошти обласного бюджету придбано нове обладнання (навігатори, засоби зв’язку, комп’ютерну техніку), а також підключено автоматизовану систему управління службою та облаштовано автоматизовані робочі місця для диспетчерів. Сьогодні з роботою управління за новою схемою ознайомився голова облдержадміністрації Сергій Кузьменко.
“Ми ухвалили рішення, що у 2019 році в області буде кардинально змінено систему надання екстреної медичної допомоги, зокрема створено єдину диспетчерську службу. На сьогодні ми закупили нове обладнання і на прикладі міста Кропивницького вже тестуємо нову систему”, – підкреслив керівник ОДА.
Як повідомив виконувач обов’язки головного лікаря “Центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф у Кіровоградській області” Олександр Ярошенко, відтепер диспетчери виклику не роблять жодних записів, а фіксують звернення і автоматично переадресовують їх на диспетчерів напрямку. На електронних пристроях диспетчерів напрямку відображена карта, яка в режимі реального часу показує місце розташування кожної бригади. Таким чином, вони мають змогу швидко скеровувати найближчу бригаду до місця виклику.
На карті видно також усі маршрути і навіть швидкість руху автомобілів “швидкої”, тому роботу кожної бригади можна автоматично проконтролювати. У разі небезпечної ситуації, бригада може надіслати диспетчерам через систему сигнал SOS і викликати допомогу відповідних служб.
Нині в центральному управлінні працює по три диспетчера виклику і напрямку. Коли до єдиної системи буде підключено усю область, кількість диспетчерів значно збільшиться. У приміщенні, де працюватимуть оператори, проведуть ремонт і перепланування, буде придбано і відповідне обладнання.
Керівник ОДА висловив переконання, що проект зі створення єдиної диспетчерської служби в області буде успішно реалізований, оскільки заучено допомогу кращих фахівців з міст, де ця програма вже працює, і виділено відповідний фінансовий ресурс.