Сьогодні під час апаратної наради в міськраді Кропивницького міський голова Андрій Райкович досить критично висловився щодо автобусів, які одне з підприємств хоче випустити на міські маршрути. Невдовзі ж після цього у фейсбучній спільноті «Громадський контроль пасажирського транспорту в Кропивницькому» один із дописувачів виставив їх фото, на яких ззовні, як і всередині, вони виглядають значно презентабельніше від більшості маршруток, які обслуговують жителів Кропивницького. Крім того в дописі йдеться про те, що перевізник готовий перевозити пасажирів на вільних наразі маршрутах по 4 гривні.

Думки користувачів спільноти розділилися на тих, хто вважає, що підприємство «м’яко стелить», щоб отримати маршрут, після чого, як і решта перевізників, підвищить вартість проїзду. Та тих, хто вважає, що охайні і місткіші, хоч і не нові автобуси – це краще, ніж маршрутки. Особливо, якщо мова йде не про спірний, а про вільний маршрут.

«Без купюр» вирішив дізнатися, про яке підприємство та маршрут йде мова. Як з’ясувалося, у січні нинішнього року ліцензію на здійснення пасажирських перевезень отримало товариство з обмеженою відповідальністю «Авто-Строй 2017», а маршрут, яким воно зацікавилося, вже кілька років просять відновити жителі Старої Балашівки.

У Єдиному реєстрі фізичних та юридичних осіб власниками підприємства значаться Денис Борисенко та Борис Пасічник. Нашому журналісту вдалося поспілкуватися з останнім та поцікавитися, скільки та яких машин підприємство має в своєму розпорядженні, як давно подало документи до міської ради, та на яких умовах готове працювати.

За словами перевізника, у власності підприємства є десять капітально відремонтованих автобусів марки «Богдан А-091» загальною місткістю – 45 чоловік. П’ять із них підприємство готове виставити на маршрут 111-А (Стара Балашівка – вул.Київська – пл.Богдана Хмельницького-Критий ринок-обласна лікарня-101-ий мікрорайон- Райцентр- Стара Балашівка), який вже кілька років, відколи міська влада розірвала угоди з автобусним парком, залишається вільним.

У копії листа до начальника міського управління розвитку транспорту та зв’язку Олександра Вергуна, наданого редакції сайту, підприємство просить розглянути можливість укласти тимчасову угоду на пасажирські перевезення, терміном на три місяці, як передбачено законодавством, за тарифом 4 гривні з подальшим наданням економічно-обгрунтованого розрахунку. Після цього підприємство подасть документи на конкурс на обслуговування вільних маршрутів. Крім того перевізник надав копії договорів, укладених ним на технічне обслуговування автопарку та медичне обслуговування працівників.

– Простіше кажучи, ми маємо право заключити тимчасову угоду на перевезення, аби попрацювати і подивитися, який пасажиропотік і відповідно економічно вигідний тариф, – пояснює Борис Пасічник. – Тобто три місяці ми готові возити пасажирів по 4 гривні. За нашими розрахунками, це має бути вигідно, якщо працювати в режимі звичайного руху. Наразі ми претендуємо на вільний маршрут, на який не подавалися документи іншими перевізниками.

Крім того, підприємство готове здійснювати пільгові перевезення пасажирів і надати всі необхідні документи для їх компенсації. Як неодноразово повідомляв Олександр Вергун, більшість кропивницьких перевізників не отримують компенсації за пільгові перевезення, оскільки не подають всіх необхідних документів, зокрема, щодо офіційного працевлаштування водіїв і таке інше.

Наш кореспондент також поцікавився у жителів Старої Балашівки, чи є необхідність у відновленні маршруту 111-А, адже восени в цей мікрорайон пустили великогабаритні автобуси, які ходять за маршрутом 111-Б.

– 111-Б вирішує проблему транспортного сполучення нашого мікрорайону частково на зворотньому шляху, забираючи людей у центрі і тим самим розвантажуючи переповнені 111-ті маршрутки, – каже голова квартального комітету №30 Валентина Скляжіченко. – Але до центру, відколи розірвали угоди з автобусним парком і прибрали автобуси з маршруту 111-А, особливо в час пік, дістатися дуже складно. Бо 111-Б йде через райцентр на 101-ий мікрорайон, а потім аж до центру. Тим, хто поспішають на роботу чи до школи, такий варіант не підходить. Тому ми, голови квартальних комітетів Старої Балашівки неодноразово зверталися до транспортного управління і просили відновити маршрут 111-А.

Жителі Балашівки також надіслали відео, де видно, що навіть о 9 ранку в 111-ту маршрутку, що йде до центру, на зупинці по вулиці Костромській біля нового магазину «Файномаркет» (вулиця Добролюбова) практично неможливо втиснутися.

А тому дізнавшись про те, що з’явився перевізник, готовий обслуговувати нікому з інших перевізників нецікавий маршрут, квартальні завтра збираються йти з цього приводу на прийом до міського голови Андрія Райковича, щоб донести до нього думку жителів мікрорайону.