Міський портал новин Кропивницького

Небезпечні перехрестя Кропивницького, або Як зменшити кількість ДТП

432
Ілюстрація

За 10 місяців 2017 року у Кропивницькому сталося 716 дорожньо-транспортних пригод. У кожній четвертій аварії травмувалися люди, у підсумку – майже дві сотні. А для ще чотирьох вони закінчилися смертю. Про причини такої ситуації, місця з найбільшою концентрацією ДТП та шляхи зменшення кількості аварій Перша електронна дізнавалася у начальника сектору безпеки дорожнього руху Управління патрульної поліції капітана Сергія Бабенка.

Коли перехрестя стає проблемним?

За статистикою поліції, найбільша кількість аварій у Кропивницькому стається у середу близько 15:00. Наразі у місті офіційно існують 4 місця концентрації і 1 ділянка, де найчастіше трапляються ДТП. Місцем концентрації можуть бути перехрестя, зупинки, залізничні переїзди чи пішохідні переходи. Натомість ділянки – такі ж самі місця, але протяжністю 50-150 метрів. У список “проблемних” потрапляють перехрестя, де за рік сталося мінімум три аварії з постраждалими або чотири – за три роки.  У той же час, якщо водій хильнув зайвого чи йому раптово стало зле – таку аварію не беруть до уваги.

Начальник сектору безпеки дорожнього руху Управління патрульної поліції капітан Сергій Бабенко

Зазначимо, що згідно з Законом України визначати проблемні місця і ламати собі голову над тим, щоб їх стало менше має міська влада. Поліцейські можуть лише робити свої пропозиції для покращення руху у тому чи іншому місці.

Місця ДТП 

За словами начальника сектору безпеки дорожнього руху Управління патрульної поліції капітана Сергія Бабенка, наразі у Кропивницькому зареєстровані 4 місця концентрації і 1 ділянка, де найчастіше стаються аварії:

  • перехрестя вулиць Соборної та Глінки;
  • перехрестя вулиць Короленка та Вадима Височина;
  • перехрестя вулиць Яновського та Ушакова;
  • перехрестя вулиць Вокзальної та Габдрахманова;
  • вулиця Київська, між буд. № 46 та № 42.

Окрім того, працівники поліції подали на розгляд міськради ще 10 місць, які вже зараз “заслужили” статус проблемних:

  • перехрестя вулиць Кропивницького і Гоголя;
  • перехрестя вулиць Пашутінська і Гоголя;
  • перехрестя вулиць Євгена Тельнова і Вокзальної;
  • перехрестя вулиць Євгена Тельнова і Волкова;
  • перехрестя вулиць Вокзальної і Шатіла;
  • ділянка по вулиці Соборна біля будинку 3а;
  • ділянка по вулиці Вокзальна біля буд. 24, ринок “Босфор”;
  • перехрестя вулиць Великої Перспективної і Преображенської;
  • перехрестя вулиць Вокзальної та Івана Олінського;
  • перехрестя вулиць Великої Перспективної та Великої Пермської.

Чому стаються аварії?

Серед найчастіших причини, через які стаються ДТП, Сергій Бабенко називає відсутність дорожніх знаків, розмітки, недоречні місця для “зебри” (від чого людям доводиться перебігати дорогу і потрапляти під колеса автівок), поганий догляд за дорогою і вулицею (тролейбусні лінії, стовпи, залізничні переїзди), а також брак грошей на встановлення знаків, світлофорів, “лежачих поліцейських”, малювання розмітки і т.д. У той же час, якщо розглядати кожну аварію, то у більшості випадків провина за неї лежить саме на водію.

1. Дорожні знаки

знак 3.34 “Зупинку заборонено” на розі вул. Шульгиних та Віктора Чміленка

Сергія Бабенко каже, що проблеми на дорогах виникають не тільки тоді, коли знаків немає, а й коли вони зайві чи “самовільні”.

“Часто знаки бувають застарілими і водії не можуть адекватно зчитувати з них інформацію. Крім того, дороговкази неодноразово крадуть, гнуть чи ламають, – розповідає поліцейський. –  Ще їх можуть ставити неправильно або кому як заманеться. До прикладу, минулоріч працівники супермаркету “АТБ” поставили вказівники без узгодження з поліцією. За нашим клопотанням їх згодом демонтували. А колись на вулиці Попова “Skoda Octavia” врізалася у бетонні блоки, залишені комунальниками після того, як вони розрили дорогу. Відзначу, що їх оштрафували за відсутність знаків ще до моменту ДТП. Дорогокази потім встановили, але все одно з порушенням”.

2. Відсутність розмітки

У деяких місцях після капітального ремонту дороги розмітку не наносять – чекають пластикову. Але, за словами Сергія Бабенка, її ефективно робити при температурі +15-20°С. На вулиці Попова, де цього року закінчили ремонт, розмітку нанести вже не встигнуть.

“Також є проблеми і зі звичайною розміткою. На вході у центральний ринок по вулиці Преображенській є пішохідний перехід. Усі знають про нього, але раніше там не було ні знаку, ні розмітки. Зараз хоч знаки є, а на розмітку чекатимемо з потеплінням. Якби там сталася ДТП тоді, коли не було навіть знаків, то покарали б людей, які відповідають за стан вулиць. А так знаку немає – і водій наче не винен”.

3. Місця, які проблемні по факту

ДТП на перехресті вул. Яновського та Ушакова 13.11.2017

Зі слів поліцейського, на перехресті вулиць Яновського та Ушакова зробили все, що могли: підрізали дерева, нанесли розмітку, відремонтували дорогу, поставили знаки, а ДТП все одно стаються. Сергій Бабенко каже, що виходом із цієї ситуації може стати перепрограмування світлофора.

“Там усі аварії пов’язані з порушенням правил переїзду перехрестя. Або по Яновського, або по Ушакова кожен водій вважає, що їде на зелений і встигає, – говорить Сергій Бабенко. – Можна перепрограмувати світлофор і зробити “складний проміжний етап”. У великих містах існує така практика. Світлофор програмується таким чином, що на декілька секунд для водіїв на головній та другорядній дорозі загоряється червоне світло і автівки зупиняються. Тоді відбувається затримка і це убезпечує проїзд перехрестя”.

Нагадаємо, найрезонансніша ДТП на цьому місці сталася 21 червня 2015 року. Тоді 36-річний водій автомобіля «Тoyota Сamry» Вадим Данилов, перебуваючи в стані алкогольного сп’яніння, рухаючись на перехресті вулиць Яновського та Ушакова на заборонений сигнал світлофора допустив зіткнення з автомобілем «Renault Duster». У результаті ДТП двоє пасажирів автомобіля «Renault Duster», а саме 25-річна наречена та 49-річна гостя весілля від отриманих тілесних ушкоджень померли, а 11- річний хлопчик отримав тяжкі тілесні ушкодження. Усю інформацію стосовно цієї трагічної аварії читайте за посиланням.

4. Непродумана “зебра”

Уявна “зебра” до ринку біля автостанції у Кропивницькому

Сергій Бабенко розповідає, що пішохідні переходи у Кропивницькому не завжди знаходяться там, де треба. І щоб зменшити вірогідність ДТП, потрібно досліджувати, де люди найчастіше переходять дорогу та у якому місці їх можна безпечно направити, аби вони хаотично не перебігали перед носом у автівок. Часто таке трапляється, поблизу ринків, магазинів чи зупинок громадського транспорту.

“Колись біля ринку “Черемушки” натягнули трос. Але бабусі все одно намагалися його перелізти, навіть коли його обмазали салідолом. Люди звикли: тут ринок, там зупинка – побіг. Хоча поряд є пішохідний перехід. Краще втратити трохи часу, аніж життя”.

Така ж проблема є і на перехресті вулиць Глінки та Соборної. Кропивничани перебігають поблизу податкової і одного з кафе.

“У цьому місці ми пропонували владі зробити загородження, яке направить пішоходів на “зебри” біля перехрестя. Якщо зі сторони податкової таке можна зробити, то від “Плазми” – проблематично. Там наче і парковка є, але вона також на зупинці. Тому тяжко зробити огородження”.

5. Сліди ремонту та безвідповідальність

Автівка застрягла у ямі після пориву водопроводу / капітально відремонтована дорога у Світловодську

Наприклад, зі слів поліцейського, у Кропивницькому були ДТП, які ставалися через обрив тролейбусної лінії. За їхній неналежний стан певних осіб притягнули до відповідальності.

“Сюди ж можна віднести невчасне прибирання снігу. Вже складали протоколи на КП “Універсал 2005″ за те, що машини потрапляли у вибоїни”.

Нерідко аварії стаються з вини ремонтних бригад, які не огороджують місця своєї роботи чи не ставлять відповідні знаки. Приклад ДТП на Попова не поодинокий.

“Одного разу водоканал після розриття не огородив знаками місце проведення робіт. У той день дорогу розмило дощем і утворилася яма. Тоді автівка “пірнула” і пошкодила собі бампер та колесо. Після штрафів комунальники починають відповідальніше ставитися до своєї роботи”.

6. Вимушене затягування і брак грошей

Сергій Бабенко розповідає, що міська влада намагається прислуховуватися до повідомлень поліції і якнайшвидше виправляти ситуацію (зарити яму, нанести розмітку, поставити знак і т.д.). Однак, на практиці робиться не все так швидко. Наприклад, дорожній знаку “пріоритету” треба поставити відразу, як побачили, що він зник:

“Коли в управління ЖКГ надходить така інформація, вони мають укласти договір з організацією, яка робить знаки. Потім дочекатися його виготовлення і нарешті встановити. Тобто за день це зробити важко. Хотілося б, аби безпеці дорожнього руху приділяли більше уваги”.

За словами Сергія Бабенка, працівники поліції намагаються нагадати про важливість цього питання – виписують штрафи, розробляють пропозиції, готують проекти. Питання залишається за відповідальністю комунальників…

*За 10 місяців 2017 року поліцейські направили у міськраду 55 звітів щодо покращення дорожнього руху. Крім того, на посадових осіб склали 70 протоколів і постанов за неналежне утримання дорожньо-транспортної сітки.

Як зробити дороги Кропивницького безпечнішими

Працівники сектору безпеки дорожнього руху за цей рік встигли розробити 14 проектів “ідеальної вулиці”. У проектах повністю описана організація руху: знаки, розмітка, облаштування пандусів, встановлення бордюрних каменів і світлофорів.

“Проекти є, але питання в тому, як швидко вони реалізуються, – зазначає Сергій Бабенко. – Якби для цього закладалося більше фінансування, то ми б могли говорити про зменшення кількості аварій”.

Сергій Бабенко під час перевірки стану залізничних переїздів

Періодично список місць із найбільшою концентрацією ДТП переглядається. І ті місця, де вже стається менше аварій, прибирають із переліку “проблемних”. Так може статися з перехрестям між вулицями Короленка та Вадима Височина.

“Там все, що можна зробити – зробили. І вже фіксується значно менша кількість аварій”, – додає полісмен.

Утім, у Кропивницькому залишаються місця і ділянки, на яких встановлення нових знаків, світлофорів чи “лежачих поліцейських” дозволило б уберегти водіїв та пасажирів від трагічних наслідків аварій.

“Наприклад, нещодавно на перехресті проспекту Університетського та вулиці Юрія Коваленка встановили нові світлофори. Минулого року там були проблеми. То лампочка перегорала, то не загорялася стрілка, а одного разу його взагалі розвернуло від удару вантажівки. Також нові світлофори мають з’явитися на перехресті вулиць Яновського та Куропятникова”.

ДТП на розі вул. Яновського та Куропятникова, 13.12.2017

*Зараз світодіодні світлофори показують відлік часу кожної фази роботи, а для пішоходів з вадами зору їх обладнали звуковим супроводом. А ще там збільшили час повороту ліворуч з просп. Університетського на вул. Юрія Коваленка з 15 до 26 секунд.

світлофор на перехресті проспекту Університетського та вулиці Юрія Коваленка

Кількість “лежачих поліцейських” біля шкіл, дитячих садків та місць масового відпочинку правоохоронці радять збільшувати. Наприклад, по вул. Кавалерійській автівки можуть набирати велику швидкість, а людей по тій “зебрі” проходить немало. Тож елемент безпеки, за словами полісмена, там не буде зайвим:

“Не завадило б їх поставити по вулиці Кавалерійській поблизу третього полку. Там є пішохідний перехід від Театральної площі до Ковалівського парку. Це не магістральна вулиця і за всіма нормативами там можна обладнати “лежачих поліцейських”, – додає Сергій Бабенко.

пішохідний перехід на вул. Кавалерійська / скріншот із Google Maps

Щось подібне цього року встигли зробити на перехресті вулиць Шевченка та Архангельської, де останнім часом часто ставалися аварії. Після встановлення “лежачих поліцейських”, знаків “стоп” (до цього були знаки поступися дорогою) – кількість ДТП зменшилася. Також планують обмежити паркування по Архангельській – за 50 метрів до перехрестя з вул. Шевченка хочуть поставити знаки “зупинка заборонена”.

“Таким чином на цій ділянці дороги рух буде більш безпечним, – розповідає поліцейський. – А ще на вулиці Шевченка хочуть обладнати дорожні дзеркала. Вони мають забезпечити видимість машин, які їдуть вгору, для транспорту, що рухається зі сторони вулиці Пашутінська. Там небезпечне перехрестя – для того, щоб його проїхати з вулиці Шевченка, ми виїжджаємо фактично на середину. А якщо водій бачитиме автівки, які їдуть знизу, то він зможе уникнути зіткнення”.

перехрестя вулиць Шевченка та Пашутінської / скріншот із Google Maps

Утім, Сергій Бабенко стверджує, що якщо розглядати кожне ДТП, то у більшості випадків провина за нього лежить на водіях.

“Навіть якщо на місці аварії немає або не вистачає дорожнього знаку, все одно більшість аварій стаються із провини водія. Десь перевищив швидкість, недодивився на повороті чи “пролетів” на червоне світло. Навіть якби все було ідеально на вулиці – все одно сталася б ДТП”.

http://persha.kr.ua/article/150725-nebezpechni-perehrestya-kropyvnytskogo-abo-yak-zmenshyty-kilkist-dtp/

Залиште відповідь

Ваша електронна адреса не буде опублікована.

%d блогерам подобається це: